Nieuwe huisgenoot en de steak - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Esther en Jorianne - WaarBenJij.nu Nieuwe huisgenoot en de steak - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Esther en Jorianne - WaarBenJij.nu

Nieuwe huisgenoot en de steak

Blijf op de hoogte en volg Esther en Jorianne

22 Augustus 2012 | Argentinië, Buenos Aires


Oke, wat weer een belevenissen. We gingen vorige vrijdag met onze 'klas' van de taalschool wat eten bij een echt argentijns restaurant met enorme stukken vlees. Eindelijk gingen we proeven waar Argentinie bekend om staat!! Het restaurant was uitgekozen door één van onze klasgenoten, hij is al vaker in Buenos Aires geweest omdat hij een Argentijnse vriendin heeft die hier leeft. Het was echt ontzettend handig haar erbij te hebben, eindelijk kreeg ik weer een keer precies op mijn bord wat ik wilde. (normaal is het een beetje gissen of het goed is gegaan, en of ik denk wat ik bestel ook echt is wat ik bestel=p)

Het vlees was heeerlijk, we aten er ook salades bij, speciale argentijnse kaas en stokbroodjes. De chimichurrie (een speciaal  saus voor bij gegrild vlees) ontbrak uiteraard niet. 

De dagen na deze maaltijd waren niet zo leuk als ze hoorden te zijn... Onze magen waren kennelijk nog niet helemaal gewend aan het argentijnse leven/eten. 

En daarnaast hebben we weer iets nieuws, we hebben een nieuwe huisgenoot. Het is een zwitser, een Harley Davidson type, met baard en hij drinkt alleen maar. Facking hell! 

Wij gingen maandag met een meisje van onze 'klas' en nog een heel leuk Duits couple naar Tigre (een plek buiten Buenos Aires, aan een delta die uitkomt in de oceaan, waar de rijke inwoners van BA een tweede huis hebben). En die zwitserse vent kwam die ochtend, toen wij al in de deur stonden om weg te gaan, naar ons toe en vraagt of ie mee mag. De meeste mensen zouden wachten tot ze uitgenodigd worden, maar deze vent nee hoor. En dit was niet het enige, gisteravond hadden wij een salade gemaakt met een hamburger. En hij vraagt doodleuk of hij een deel mag. Pfff en maar het eten uit ons bord kijken..

En het allergekste was nog wel dat de hele dag dat hij mee was met ons naar Tigre hij bijna geen woord heeft gezegd en alleen maar geruisloos is meegelopen!! We gaan hem vanaf nu negeren en de volgende keer zeggen we gewoon dat we liever met z'n tweeën ergens heen gaan.

Nu ook weer! Hij heeft het licht kortgesloten. Geen idee hoe, wij hebben er nooit problemen mee gehad tot nu toe. Zooo dom. Wel zielig want toen ik vroeg of die het licht weer normaal aan kon doen zei hij: ja ik wil het wel maar het lukt niet. Dus Jorian en ik geïrriteerd uit bed, stond hij daar in z'n veels te wijde korte pyjama broek te zweten als een otter. Arme kerel. Hij is 28 maar overal bang voor en dan dacht ik dat ik naïef was, Pap Mam wees gerust, het kan altijd erger. Hij zei zelfs nog dat hij bang was heel erg op te vallen als toerist omdat hij blond is! Haha!!

Maar, ook al is hij misschien een beetje zielig en heeft hij waarschijnlijk heel weinig vrienden in Zwitserland , ik moet toch nog even kwijt dat hij ontzettend naar alcohol stinkt! Ook tijdens onze trip gingen we ergens lunchen en toen nam hij als enige alcohol, een liter bottle of beer! Nu snap ik ook hoe het komt. Mijn god hij is gestoord. Vanavond een hele fles wijn in z'n eentje. Gelukkig zijn we hier zaterdag ochtend vroeg weg...

Xoxo

  • 23 Augustus 2012 - 20:01

    Dorian:

    Lieve Jor,Leuk om je verhalen hier te lezen! Gaat alles goed daar? Ik vertrek maandag en heb er ook veel zin in! Heel veel plezier! Liefs Door

  • 23 Augustus 2012 - 20:07

    Anne-Fleur:

    Joor!

    Leuk te horen dat het goed met jullie gaat. Jullie maken iig genoeg mee! Heb net ook het mosterd ritueel gelezen, ieuwl zeg! Geniet ervan meiden, ik ben benieuwd naar jullie nieuwe verslag :)

    Liefs, Fleur

  • 24 Augustus 2012 - 11:25

    Colette:

    Heee Es!

    Zo te horen echt een leuke vent om erbij te hebben! hihi:P
    Leuk dat je in een klas zit, lijkt me gezellig! Wel balen dat jullie niet zo lekker zijn geworden van dat vlees.
    Hopelijk went het eten daar snel :P
    Btw: ik heb bij je vorige bericht over het verhaal met de mosterd-monsters ook een reactie geplaatst, maar die staat er helemaal niet bij! :S
    Hopelijk komt deze wel aan, anders doe ik misschien iets verkeerds ofzo...
    Had ik toch beter mn best moeten doen tijdens informatica in de eerste klas! :D

    xxx Co

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther en Jorianne

Actief sinds 06 Aug. 2012
Verslag gelezen: 329
Totaal aantal bezoekers 19452

Voorgaande reizen:

11 Augustus 2012 - 13 November 2012

3 maanden backpacken

Landen bezocht: