de laatste week in buenos aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Esther en Jorianne - WaarBenJij.nu de laatste week in buenos aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Esther en Jorianne - WaarBenJij.nu

de laatste week in buenos aires

Blijf op de hoogte en volg Esther en Jorianne

26 Augustus 2012 | Argentinië, Buenos Aires

maandag waren we vrij van onze spaanse lessen, want het was een feestdag. Dus die dag hebben we benut om naar tigre te gaan. De dag er na hadden we wel weer gewoon les, nu was onze laatste week spaans begonnen! Deze dinsdag hebben we een beetje relaxt in ons appartement. We hebben daar een tv, dus kunnen we ons spaans mooi oefenen door engelse series/films te kijken met spaanse ondertiteling. Woensdag zijn we na de spaanse les naar recoletta (hier wonen nu de rijkere mensen, dit is ook wel te zien, want meteen hogere gebouwen) geweest en naar het graf van evita. Dit was best wel apart, want iedereen had daar een soort van eigen huisje als graf en daarin zag je de kisten liggen. Maar het belangrijkste daar was het graf van evita, want zij is toch wel echt de icoon van argentinië.

De volgende dag zag ik zelf eerst wel beetje tegenop, want omdat we afgelopen maandag geen les hebben gehad, konden we deze gemiste uren op donderdag middag inhalen, dat betekende dus 6u les!
Maar tussendoor hebben we met onze klasgenoten geluncht en ook nu weer liep onze zwitserse huisgenoot als een schaduw achter ons aan... Irritant!
gelukkig gingen de 2 lesuren snel voorbij! :)
Die avond hebben we onze kleren laten wassen, want we vonden het toch wel fris in alle kleren lekker schoon mee te nemen voor het backpack avontuur echt begint. Dus wij in ons beste spaans vragen hoeveel het koste, wanneer het klaar was en dat we geen droger wilden. wauw dat ging goed, ze begrepen ons gewoon. zijn die lessen toch nog ergens goed voor ;)

Op vrijdag zijn we met een tour meegegaan die vanuit de taal school werd georganiseerd. We zijn naar la boca, san telmo en puerto madero geweest. In de lonely planet waarschuwden ze ons dat la boca beetje gevaarlijk was en dat je alleen naar de 2 toeristische dingen moet, de gekleurde wijk en het voetbal stadion. Dus zoals gezegd zo gedaan. Hier nam de gids ons ook mee naar toe. Het was toch wel leuk om een gids bij ons te hebben, want hij kon ons net even weer wat andere dingen vertellen dan dat we zelf zouden zien of lezen. De tour sloten we af met puerto madero, dit is het nieuwe gedeelte van buenos aires en ook het duurste gedeelte. Het grappige is dat nergens in buenos aires huizen vernoemd zijn naar vrouwen behalve in dit nieuwe gedeelte. Helaas was het deze dag best wel koud, maar gelukkig regende het niet, dus wij waren allang tevreden :)
Dat is wel altijd afwachten wat voor weer het is, want de ene dag kan je met een hempje lopen en de andere dag moet je je dik inpakken.

Zaterdag ochtend was het dan zo ver, vandaag zouden we de lange busreis naar córdoba ondergaan, in totaal 10u, maar dit is nog niks bij de busreizen die we nog mee gaan maken, er zitten sommigen tussen van 22u.
Er was ons al verteld dat de bussen heerlijk zaten en dat het prima vol te houden was en dit was waar, want toen we de bus zagen dachten we Slapen en lezen. Maar na 10u waren we toch blij dat we er waren. Om 9u s avonds arriveerden we in córdoba. Tijdens de busreis zagen we een totaal ander landschap dan dat we in buenos aires hebben gezien. we reden over de pampas. Erg vlakke, uitgestrekte weilanden met paarden en koeien. Dat beloofd nog veel mooie natuur!

Na de lange trip eindigden we in een leuk frans restaurantje. Daarna gingen we naar ons hostel, waar de mensen erg vriendelijk zijn. Vanaf nu gaan we het backpack leven met onze eigen ogen bekijken :)

De volgende keer zullen we onze córdoba ervaringen vertellen en over de iguazu watervallen, want daar gaan we hierna heen. Op woensdag vertellen we daar naar toe.

Liefs, Esther en Jorianne
echt, wowh dat is luxe! Echt lekkere grote stoelen, dus hier konden we ons wel vermaken, beetje

• 26 Augustus 2012 - 21:41

Ankie:

Jullie zien/doen veel en het spaans werpt ook z'n vruchten af.
    Nog een hele leuke backpack vakantie.
    En ben benieuwd hoe de watervallen zullen zijn, de reis wel de moeite waard denk ik.
    Nu een paar dagen in Cordoba door brengen en niet meer 's morgens vroeg naar de spaanse les hoeven,
    de tijd aan jezelf. Nu gaat de vakantie echt beginnen.