De eerste week in Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Esther en Jorianne - WaarBenJij.nu De eerste week in Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Esther en Jorianne - WaarBenJij.nu

De eerste week in Buenos Aires

Blijf op de hoogte en volg Esther en Jorianne

17 Augustus 2012 | Argentinië, Buenos Aires



11 augustus was het zover, om 05:00 uur moesten we op het vliegveld in Düsseldorf staan. Het avontuur ging beginnen! Door onze families zijn we netjes afgezet op het vliegveld. Onze toegewijde vriendjes waren er ook om ons (een beetje jaloers) uit te zwaaien. 

We vlogen via Madrid naar Buenos Aires, echter niet zonder enkele hindernissen te overwinnen. In Madrid liepen we een beetje vertraging op door een kapotte airco. Het was lang geleden dat ik het zo warm heb gehad. En na een 12 uur lange vlucht, 3 films, een man die onwel werd en 6 tijdschriften later, kwamen we aan in Buenos Aires. Het uitstappen duurde alleen nog wel even want de slurf kon niet goed aan het vliegtuig worden aangesloten. Zucht.. 

Na aankomst ben ik me nog rotgeschrokken want volgens Jorianne moesten we na nog anderhalf uur in een taxi naar ons hostel. Gelukkig duurde het maar een half uurtje voor onze taxi ons voor de deur van ons hostel afzette. 

De volgende dag bleek dat het maar goed was dat we door de taxi voor de deur zijn afgezet. Het was niet zo n goede buurt, maar dat wisten wij op dat moment nog niet. Vol goede moed  stapten we bepakt en bezakt de deur uit. De backpack achterop en de kleine rugzak voorop. Na een km meter dachten we te zijn aangekomen bij de plek waar we om 14.00 uur hadden afgesproken om de sleutels voor ons appartement in ontvangst te nemen. Het was een straathoek die wat guur aandeed. De mensen die voorbij liepen zagen er ook wat sjofel uit. En op een gegeven moment dachten we mosterd te ruiken. Maargoed daar hebben we verder niet overna gedacht en we bleven om ons heen kijken in de hoop dat degene met de sleutel snel kwam. Op een gegeven moment kwam er een vrouw aan en die begon te gebaren en de hele tijd maar: "kaka kaka kaka!". Wij hebben elkaar verbaasd aangekeken en op een gegeven moment kregen we door wat ze bedoelde, er zaten flinke klodders "poep" op onze broeken en backpack. Gelukkig wist Jorianne wat er aan de hand was. Wij als op en top toeristen met onze bepakking waren de dupe van een truc. Een medeplichtige spuit een mosterdmengseltje op je kleding, en vervolgens (meestal een vrouw) bied aan je kleding schoon te maken. Dit in de hoop dat je je rugtas op de grond zet die die medeplichtige dan snel steelt. Zelfs de taxi s doen mee en pikken die mensen dan op zodat je ze niet achterna kan rennen. 

Dit mosterdritueel is ons diezelfde dag (ongeveer een half uur later) nog een keer overkomen. Op een gegeven moment vond ik dat een man wel heel dicht achter me liep. En toen ik me omdraaide schreeuwde ik van woede, we zaten weeer onder de mosterd. En dan stink je!! Maargoed de man en vrouw schrokken van mijn woedende oerkreet (want wie aan mijn kleren komt, grr zelfs tot aan m'n afritsbroek aan toe krijgt de wind van voren) en werden snel opgepikt door de taxi. Achteraf bedacht ik me dat het ook anders had kunnen aflopen en schrok ik van m'n uitval. 

Wat betreft de ongure straathoek.. hier bleek ons appartement niet te zitten, hier zit de taalschool (overdag een druk kruispunt dus zeer veilig). Via de noodgeval lijn van de taalschool zijn we achter ons echte adres gekomen en met de taxi zijn we toen zo snel mogelijk naar het goede adres gereden. Drie kwartier te laat namen we de sleutels in ontvangst van het meisje dat hier al een tijdje op ons stond te wachten.. Oepsie!

Ons appartement staat gelukkig wel in een hele leuke buurt. De wijk staat bekend als het beste shopping centrum van buenos aires en bevat ook een talrijk aantal café'tjes en barretjes die druk worden bezocht. Wij zijn er slechts alleen nog maar uit eten geweest en toen we om 23:30 terugliepen was de sfeer op straat nog steeds gemoedelijk. Dus dat is wel veel fijner dan in de eerste wijk waar we waren.

Verder zit na vandaag onze eerste week spaanse les erop. Dat we twee weken Spaans leren is geen overbodige luxe. NIEMAND spreekt hier Engels, echt niemand. En nu zitten we nog in Buenos Aires, een wereldstad, dus het wordt alleen nog maar erger. Daarom doen we elke dag van 09:00 tot 13:00 ontzettend ons best, samen met de rest van onze klas. De les is echt goed en ook leuk!

De volgende keer volgt een update over onder andere de sightseeing die we hebben gedaan/ gaan doen en natuurlijk de wereldberoemde steaks!! Deze steaks zullen we vanavond gaan proeven, hmmm


Heel veel liefs,
Jorianne en Esther

  • 18 Augustus 2012 - 16:23

    Ankie:

    In korte tijd al veel mee gemaakt. Leuk verslag.
    Hier zitten we te puffen van de hitte, boven de 30 graden.
    Leuk weekend en goed de spaanse taal oefenen he;)

  • 18 Augustus 2012 - 19:39

    Valerie:

    Aaaah ik moet al mijn commentaar over reisverslagen terug nemen hoor! Dit is superleuk geschreven en je spat ervan af Es!

    "Maargoed de man en vrouw schrokken van mijn woedende oerkreet " - ik lag DUBBEL! Maar wel een beetje eng om over die wijk te horen, ben blij dat jullie daar niet bleven. Had nog nooit van die truc gehoord, lijkt me nogal vervelend. Houd ons op de hoogte!

  • 19 Augustus 2012 - 14:53

    Familie Wolf:

    Zo, zo dat zijn verhalen. Han was helemaal verontwaardigd en vond het maar een smerige rot streek, wij waren het allemaal roerend met hem eens. Ik zag je daar al staan .... en kan mij ook de reactie van de mensen voorstellen. Ik denk dat zij op hun beurt ongeveer weer bij hun positieven kwamen toen jullie al met de taxie de hoek van de straat omdraaiden. Wat ben je toch een lekker puur mens. heerlijk. Geniet van de spaanse les en hoe zit dat nu als jullie gezellig samen tafelen spreken jullie dan in koelewaters Spaans met elkaar. Ik heb een uitdraaigemaakt blijft oma ook op de hoogte en wij hopen snel weer vervolg nieuws te lezen, leuk.

    Dikke knuffel, Jan,Roelie, Han en Harjan.

  • 21 Augustus 2012 - 14:23

    Milou:

    Essie! Wat super leuk om je verslag te lezen! Wat bizar zeg van die mosterd truc, gelukkig dat jullie er niet ingetrapt zijn! Heel veel plezier nog en succes met je Spaanse les deze week! XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther en Jorianne

Actief sinds 06 Aug. 2012
Verslag gelezen: 338
Totaal aantal bezoekers 19485

Voorgaande reizen:

11 Augustus 2012 - 13 November 2012

3 maanden backpacken

Landen bezocht: